nejmenhej

Träning, hälsa, kost, småbarnskaos...

Veckan som gått!

Kategori:Allmänt

Nu får det blir lite av varje här. Har varit så full rulle den senaste veckan så att bloggen har blivit lite lidande för tillfället. Värmen gör ju att man vill vara utomhus mycket mer och det innebär automatiskt mindre tid vid datorn. Nu kan man väl blogga via mobilen men riktigt så high tech är inte jag, haha. Kanske får kolla upp hur man gör. Men tycker alltid att allting är mycket krångligare via mobilen, trycker fel, stavar fel, klantar mig och håller på hela tiden nämligen. Allt tar femhundra år ungefär ;-)
 
Vårruset gick helt klart över förväntan! Vilade mig i princip helt och håller i två dagar innan loppet för att höften skulle vara så normal som möjligt, och när vi väl var igång så vet jag inte vad som hände, men hur som helst sprang jag och Camilla tillsammans hela varvet och jag kan inte säga att jag någon gång tyckte att det var sådär extremjobbigt, trots att varvet är på 5 km och jag som mest sprungit 4 km tidigare (och det var ett år sedan typ, haha). Och ja, för er vana löpare är ju 5 km en droppe i havet, men för mig var det ett stort framsteg! Skulle gärna ställa upp i fler lopp faktiskt, det var en väldigt rolig grej att vara med på. Så för er som har funderat på det men inte "vågat", tänk om! :-D Tiden blev förresten 29 min, vilket väl är en skaplig tid för att vara första gången.
 
Otto är imponerad av medaljen jag fick ;-) Rosa och allt!
 
Värmen har ju kommit nu, eller ja, vissa dagar iaf. Vi hade högsommar fre-lördag vilket var otroligt härligt. Ungarna badade i bassäng och Knut kunde inte har inte varit nöjdare! Han älskar vatten, fiskar och allt som hör därtill. Tror han önskar att han själv vore ett vattendjur faktiskt, och vi har fullt sjå med att få honom att sluta bada på kvällen.
 
 
 
Med träningen går det skapligt! Är dock SÅ förbannad på att det ska göra ont i höft och rygg typ varannan dag, och numera kan jag tydligen inte ens cykla till jobbet utan att det värker i höften efteråt. Så tog äntligen tag i att boka tid hos naprapat för första gången. Ska dit på torsdag och är lite nervös för allt knäckande och brytande, haha. Billigt är det ju knappast heller, men fungerar det så är det ju verkligen värt det! Är bara lite rädd att jag ska behöva gå tid typ 20 gånger innan det blir någon ordning på mig... huuu.
 
Jag fortsätter fokusera på ben och rumpa på gymet, men som sagt, rygg och höft sätter tydliga gräner för hur mycket jag kan lyfta, och det är extremt trist. Jag vill ju ta i för kung och fosterland, inte köra någon slags mesträning. Men ja, lite skillnad kan jag se ändå. Tror att baksida lår har blivit mer definierat och även att roompan har fått sig ett litet lyft. Eller så inbillar jag mig, haha. Man ska ju tänka positivt.
 
 
Kommer lägga ut en del mat-tips nu framöver. Har fotat en hel del men inte haft tid att lägga ut det! Men det är på g!
 
 
Lyckades få till en storfika i söndags med barndomsvänner och lite nytillkomna vänner! Kul!
 
 
 
 
 
 
Ha en skön kväll! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: