nejmenhej

Träning, hälsa, kost, småbarnskaos...

Maj börjar visst bra!

Kategori:Allmänt

Yes, strålande sol, skaplig värme och ledig dag. Ja, inte för mig då men för de flesta andra :-) Själv har jag jobbat första av tre nätter och är lite seg. Har legat och njutit i solen och läst en stund, men nu får jag ta tag i dagen. Vi ska försöka komma iväg till gymet innan de stänger, annars blir det hemmaträning av armar och axlar idag. Plus mera trädgårdsgrävande, puh. Utöver det blir det troligen hundpromenad och cykling till jobbet ikväll, med sällskap av både Jeanette och Veronica. Najs! Älskar aktiva dagar, och det är så mycket lättare att få med vardagsmotionen när det är fint vädet ute!
 
Införskaffade ny bikini igår. 69:-/del på Cubus! Fanns många fina. Jag hade kunnat köpa en hel del, men fick behärka mig... 
 
Mellanmål igår. Pannkaka på ägg, grädde och fiberhusk med mixad kvarg/hallon och lite goda tillbehör.
 
Älska The Body Shop! Himla bra grejer och icke djurtestat.Duschgelen kom med på köpet!
 
Utomhuslek med vatten. 
 
Nu ska jag ut och gräva! Det är bra att ha muskler, hähä.
 
Ha en fin dag!



Kommentarer

  • Ulrika säger:

    Snygga bikinisar, du kommer vara hetaste på beachen/ kvarteret ;)

    Har du tips på hur ni hinner vara så aktiva samtidigt som det ska lagas mat och grejas hemma?
    Vi gillar oxå att hitta på saker och vara mycket ute, men på nåt konstigt sätt blir det alltid så stressigt med allt som ska fixas hemma, om vi gjort något under dagen! Vill ju så gärna hinna träna mer och allt annat. Sambon jobbar oregelbundet och tycker livet är ett jäkla pusslande... Jag menar inte att gnälla utan jag vill gärna ha råd om vad jag kan göra/tänka på?:)) se det som att du är min förebild;)

    Svar: Haha, tack :-) Jodu, jag förstår precis vad du menar med stressen. Att om man ska hitta på något så blir allt annat lidande, speciellt hemmet, städningen och matlagningen. Jag upplever också att det är ett pusslade konstant, och tiden bara flyger iväg! Jag försöker slänga i barnen lite mat direkt efter dagis och sedan går vi ut en sväng, bara så att vi håller oss i rörelse. Ibland sätter jag dem i vagnen och går en powerwalk i skogen eller så. Annars är det grejande i trädgården, skottande, storstädning och annat aktivt som kan bli gjort. Sedan har vi ju den kära hemmaträningen då, som är räddaren i nöden om man inte hinner till gymet. Men eftersom både jag och Jonas prioriterar träning högt så ser vi oftast till att lösa det så att både hinner träna ca 3 ggr/vecka. Ibland fixar vi barnvakt, ibland lämnar vi barnen på barnpassning, ibland turas vi om att träna. På detta sätt blir det visserligen knappt några kvällar kvar att mysa i soffan, men jaja, det hinner man oftast ändå med någon gång i veckan!
    Madde

    2013-05-01 | 21:51:52
  • Titti säger:

    GOSH!! *busvisslar*
    Snygging....
    Måste köpa tyngre vikter! ;-)

    Svar: Köp, köp, köp! Tungt ska vara! :-D
    Madde

    2013-05-02 | 10:14:10

Kommentera inlägget här: