nejmenhej

Träning, hälsa, kost, småbarnskaos...

Ursäkta avbrottet! Nu är jag tillbaka!

Kategori:Allmänt

Haha, ja just efter att jag skrev sista inlägget i förra veckan (eller när var det?) om hur jäkla pigg och energisk jag kände mig så sade det bara PANG och så bröt pollenallergin ut och gjorde mig halvdöd under någon vecka. På samma gång fick jag även jävligaste blåsan längst inne i munnen vilket gjorde att jag knappt kunde äta, sova eller prata under ett antal dygn. Helt sjukt vad ont det gjorde. Och så tröttheten av allergin på det. Nja, det var ingen höjdare alltså. Kom dock ändå iväg till gymet i vanlig ordning, men orkade inte så mycket utöver det. Men nu så! Allergin är redan bättre och smärtan i truten är ok ;-) 
 
Inser att jag ska springa Vårruset om knappt en vecka (EN VECKA?!) och jag har inte alls hunnit träna inför det. Får se om jag åtminstone kan komma ut och springa nån liten gång innan det är dags. Kommer ju bli pinsamt annars, haha. Hoppas bara att den jädra höften kan låta bli att göra svinont. Grr.
 
Nu har ju faktiskt våren kommit och det är ju helt underbart. Skulle kunna spendera all tid utomhus nu när det faktiskt är lite värme i luften. Har faktiskt inte så stora bekymmer med att det regnar heller, så länge det inte är för kallt. Och hörrde ni, att det regnar ute är verkligen ingen ursäkt för att inte gå ut. Kanske ser det trist ut när man står och tittar ut genom fönstret, men när man väl kommer ut är det ganska skönt ändå. Och det finns ju faktiskt kläder som är anpassade även för regn ;-) För övrigt har jag hört många löpare säga att det är bäst att springa ute när det regnar, eftersom det är så syrerik luft då, vilket gör att man orkar mer och längre! Det är ingen fara att man blir blöt, man håller värmen ändå så länge man rör sig (men ta av dig de blöta kläderna direkt du kommer hem) och regnvattnet har samma avkylande effekt som du får när du svettas. Vill du veta mer om att springa i regn så hittade jag en bra sida här. Själv springer jag ju inte så mycket just nu, som sagt, men jag cyklar och powerwalkar i ur och skur! Tror det är bra om man kan jobba med att komma över den där spärren som vi har så inpräntat i våra huvuden, att det är såå eländigt när det regnar. Vem har dött av lite regn, liksom?
 
Här kommer lite bilder!
 
Tomatsoppa på påse med creme fraiche och smörstekt, grovt bröd. Mmm.
 
 
Smoothie med en klick av den nyttiga kokosoljan ska det bli här!
 
Har börjat läsa den berömda snuskboken nr 1. Vi får väl se hur det artar sig.
 
Quinoa med räkor och diverse grönsaker + ägg. Och en vitlöksdip till det.
 
Börjar få lite färg på kroppen. Åh, det gör så mycket. Och hörrde ni, trosorna som skymtar på bilden är spets-hipsters från Cubus. Så jäkla sköna och snygga. Finns som köp 3 betala för 2 och i flera olika färger. Var helt klart det bekvämaste, stretchigaste och mjukaste materialet på underkläder jag upplevt. Och modellen är smickrande.Testa! 
 
Nu ska jag tillbringa lite tid med karln framför tv:n. Ha en skön kväll alla!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: