nejmenhej

Träning, hälsa, kost, småbarnskaos...

Lax med senapsdressing!

Kategori:Allmänt

Jag har snöat in lite på kallrökt lax, som jag faktiskt aldrig har gillat tidigare. För ett tag sedan gjorde vi en god lax-sallad med ägg och en hemmagjord, kall dressing. Nu minns jag inte exakt vilka mängder jag hade av de olika ingredienserna, men ungefär såhär:
 
1 msk honung, flytande
2 msk senap, ljus, fransk
3 msk olivolja (jag använde den med citronsmak)
1 krm salt
0,5 dl dill, finhackad (min dill var slut för tillfället dock...)
 
Svingott blev det iaf! Bra sommarmat!
 
 



Kommentarer

  • Ulle säger:

    Testade nyligen kallrökt lax och blev förvånad vad snaskigt det var :) enkelt gott och nyttig, kan det bli bättre!?;)
    Såsen måste testas nästa gång:)

    2013-06-01 | 13:14:21

Kommentera inlägget här: