nejmenhej

Träning, hälsa, kost, småbarnskaos...

I morgon ska jag till en PT - spännande!

Kategori:Allmänt

Var ju hos naprapaten i veckan och fick konstaterat att jag är för svag i bålen (har en lång, smal och svankig rygg som inte tål så värst mycket) för att kunna lyfta ordentligt på tex benböj osv. Dessutom är min onda höft tydligen helt instabil och försvagad. Måste alltså träna även den! I övrigt var jag tydligen ganska normal i kroppen, alltså inte sned som jag trodde. Och förresten, att knäcka kändes ju inte alls! Det som jag var så nervös över, haha. Däremot hade jag en sätesmuskel som låg och krampade, och detta skulle den kära naprapaten åtgärda genom att trycka stenhårt typ hundra gånger på sidan av rumpan tills muskeln "gav efter" och slappnade av. Kan säga att jag lite granna höll på att svimma där. Eller börja gapskratta (varför håller jag alltid på att börja skratta hysteriskt i sådana lägen?), vilket jag verkligen fick anstränga mig för att hålla tillbaka. Lite psyko sådär. Hur som helst, nu har jag blåmärken på röva.
 
Så i morgon ska jag till en personlig tränare och där ska jag få en massa tips på bra mage/rygg träning som jag kanske kan tipsa er om här på bloggen också. Ska bli kul!
 
Ha en trevlig söndagkväll!
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: