nejmenhej

Träning, hälsa, kost, småbarnskaos...

Proteinpannkakor med chokladsmak!

Kategori:Allmänt

Gjorde pannkakor med proteinpulver för några dagar sedan. Blev jättegoda! Det luktade som att man bakade, kan jag säga. Detta hade jag i:
 
6 dl standardmjölk
3 ägg
1 dl vetemjöl
0,5 dl mandelmjöl
1,5 dl proteinpulver Whey 80 med choklad/hasselnötssmak (går lika bra med bara chokladsmak givetvis)
1 tsk kakao
 
Häll upp mjölet, proteinpulvret och häflten av mjöken i en bunke och vispa ihop. Tillsätt resten av ingredienserna och vispa lite till. Stek i stekpanna som vanliga pannkakor!
 
Vi åt dem med kvarg och bär! Jordnötssmör är säkert inte fel heller! Eller grädde!
 
 
 
För övrigt är det fullt upp. Jobbar, tränar och har dessutom gett mig in på att redangöra alla plattor på baksidan med högtryckstvätten. Jag som var helt övertygad om att jag ville göra mig av med plattorna inom en snar framtid börjar nu till och med tycka att de är ganska snygga. Ja, vi får väl se, kanske kan en del av dem få vara kvar. Vill ändå ha delvis träaltan - och ett tak!
 
Kolla här - helt löjlig skillnad nästan! :-D
 
 
Så ett hett tips till alla er som har stenplattor, tvätta dem med högtrycken varje år. Tyvärr har vi missat detta sedan vi flyttade hit, som ni säkert kan se. Haha.
 
Försöker också komma igång mer med löpningen nu. Går lite segt i kombination med tung styrketräning för benen, vilket de senaste veckorna har gett mig rejäl träningvärk i flera dagar och känns när jag springer ;-) Ska springa vårruset om några veckor, så det blir till att få upp flåset lite nu känner jag. Kommer säkert ändå inte kunna springa 5 km i ett svep med tanke på att mina höftböjare är knäppa redan efter typ 2 km (irriterande!!) men har iaf sluppit smärtan inne i ena höften som jag annars fått efter löppassen och som har hållit i sig i typ 3 dagar. Kan det inte bara få fungera så att jag kan få springa så långt jag kan? Jag vet, jag borde gå till en naprapat och kolla upp kroppen, men jag får liksom aldrig tummen ur röva. Men men, jag är glad att ryggen är betydligt bättre nu än för någron månad sedan. Kan lyfta mer både på benböj och marklyft utan att det gör ont! Man ska fokusera på framstegen! :-D
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: