nejmenhej

Träning, hälsa, kost, småbarnskaos...

Imorgon ska jag springa mitt första lopp. Oj.

Kategori:Allmänt

Ja, hjälp. Då var det dags. Det hela blev väl dock inte riktigt som jag tänkte mig. Har prioriterat styrketräningen mycket under våren och tänkt att jag ska hinna med att springa några gånger/vecka ändå. Men nja.. så har det inte riktigt blivit. Har hellre passat på att cykla till jobbet, och bara den turen gör benen rätt så sega. För att inte tala om benpassen på gymet. Så det har varit svårt att få in löpningen. Sedan pollenallergin och därefter pajade min höft i förra veckan , antagligen pga en jädra massa tung cykling. Så jag har hunnit springa EN gång inför detta lopp. Haha. Och då sprang jag ju dessutom bara ett varv i spåret.  Ja jag är lite besviken på det hela, det hade nämligen varit väldigt kul att lyckas springa de där 5 kilometrarna (det är ju inte ens en lång sträcka), men jag får nog acceptera att jag får gå och springa lite om  vartannat. Ska ju göra detta tillsammans med trevligt folk, så det kommer ju bli kul ändå förstås!
 
Idag har jag klippt mig, för första gången på ett ÅR. Man kan väl lugnt säga att det var på tiden. Vill spara ut lite längd och då är det ju lite trist varje gång man ska klippa sig. Men det är ju värt det. Nu slipper jag skämmas för att håret ser ut som en kvast, haha. Hoppas att jag ska klara av att låta håret växa ut denna gång, för jag har en tendens att få spontanryck och helt plötsligt gå till frissan och klippa av mig alltihop. 
 
 



Kommentarer

  • Ylva säger:

    Hej du!!

    Inte heller förberedd för loppet imorgon. Inte sprungit något faktiskt. Men ser det som vårdebuten. Hoppas på massa inspiration av att träffa er igen och åka hem med ny lust för vidare löpträning och planering för nya återträffar ;-) Varm kram!! Ses imorgon! <3

    2013-05-14 | 17:48:57

Kommentera inlägget här: