nejmenhej

Träning, hälsa, kost, småbarnskaos...

Så var vardagen här igen!

Kategori:Allmänt

Ja, nu känns det ju som att sommren tog slut. Tråkigt på ett sätt men nästan lite skönt på ett annat sätt, hur konstigt det än kan låta. Det jag menar är bara att man lite slipper stressen med att göra fantastiska saker varje dag, haha. Jag har saknat att kunna träna ordentligt hela sommaren, och nu känns det som att jag äntligen kommer igång igen. En skön känsla helt enkelt. 
 
Sedan älskar jag den första delen av hösten, när det fortfarande är ganska varmt men ändå väldigt friskt i luften. Det är perfekt för att träna utomhus. Dessutom har vi en fet hund som måste motioneras, haha. Så nu blir det powerwalks och cykelturer med honom flera gånger om dagen. Den luringen har gått och blivit tjock under det enorma lagret med päls... Inte bra ;-)
 
Och ja just det, nu har man kommit fram till att regelbunden cykling leder till 40% mindre dödlighet. Det ni! Ni som kan cykla till och från jobbet, gör det! Läs mer här! Själv tycker jag att cykeln är typ den bästa uppfinningen, haha. Cyklar i princip alltid om avståndet inte är för långt. Smidigt, ekonomiskt och man får träning! Svårt att hitta en anledning att inte cykla, tycker jag. Dessutom finns det regnställ, om så behövs. Så den gubben går inte! ;-)
 
Jaha, såhär är dagsformen (se bild). Har tappat en del muskler över sommaren, vilket är ganska väntat. Men tack vare vettig kosthållning och motion så har jag nog behållt formen i övrigt.
 
 
 
 
Kör hårt! :-D
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: